جستجو کردن
قبل از اینکه آخرین دسته حوله‌هایم را بخرم، تحقیقات زیادی در مورد مزایا و معایب حوله‌های ترکی انجام دادم، زیرا اطلاعاتی که در اینترنت پیدا کردم برای درست بودن خیلی خوب به نظر می‌رسید، به نظر می‌رسد که استفاده از آنها به معنای واقعی کلمه هیچ ضرری ندارد.

از مزایای حوله های ترکی سبک وزن، خشک شدن فوق العاده سریع، رنگارنگ زیبا، بادوام و ماندگاری آن ها می باشد. معایب حوله های ترکی این است که به اندازه حوله های معمولی کرکی نیستند، در برخی موارد گران تر هستند و همچنین حاشیه آن مورد پسند همه قرار نمی گیرد.

به عنوان یک جستجوی سریع، جدولی را در زیر با رایج ترین مزایای حوله های ترکی و همچنین رایج ترین معایب حوله های ترکی آورده ام. اگر دوست دارید بیشتر بدانید، توضیحات دقیق تری را در پایین صفحه قرار داده ام.

مزایای حوله ترکی معایب حوله های ترکی
طراحی سبک وزن می تواند گران تر باشد
فوق العاده جاذب فرنج را همه دوست ندارند
خشک کردن سریع به اندازه حوله های معمولی کرکی نیست
طرح های رنگارنگ شما نباید از نرم کننده پارچه استفاده کنید
سازگار با محیط زیست پس از اولین استفاده می تواند کمی جمع شود
مزایا و معایب حوله ترکی
مزایای حوله ترکی

1. طراحی سبک وزن

حوله های ترکی از الیاف بلندی ساخته می شوند که محکم بافته می شوند و همین موضوع باعث می شود این حوله ها هم نازک و هم بسیار سبک وزن باشند. وقتی برای اولین بار یکی از این حوله ها را برمی دارید از سبک بودن آن واقعا شگفت زده خواهید شد و حتی وقتی حوله خیس است باز هم بسیار سبک است.

وزن فوق‌العاده این حوله‌ها را برای استفاده در حین ورزش، ورزش یا شرکت در کلاس‌های شنا ایده‌آل می‌کند.

مزیت دیگر این است که آنها بسیار کوچک تا می شوند و به راحتی در کوچکترین کیف های باشگاه جا می شوند.

سفر جایی است که این حوله ها واقعاً خودشان را پیدا می کنند. اگر شما هم مثل من هستید وقتی به تعطیلات می روم، در نهایت از فضای چمدان و وزن زیادی فقط روی حوله های ساحل استفاده می کنم. از آنجایی که یک خانواده 5 نفره هستم، تعطیلات قبلی احساس می کردم که فقط برای حوله به یک کیف چمدان جداگانه نیاز دارم!

اما دیگر، پس از خرید 5 حوله ترکی برای خانواده، موفق به صرفه جویی در کیلوگرم وزن و فضای زیادی شدم که اکنون می توان از آن برای کفش های اضافی استفاده کرد!

2. فوق العاده جاذب

خوب، پس بخش واقعا جالب اینجاست. قبل از خرید اولین حوله ترکی، تصور اشتباهی داشتم که حوله هر چه نرم تر یا ضخیم تر باشد، جذب آن بیشتر است.

خوب با این نوع حوله ها، می توان این افسانه را به خوبی و واقعاً از بین برد!

هنوز هم برایم شگفت‌انگیز است که چگونه چنین حوله‌ای نازک می‌تواند اینقدر جاذب باشد، اما وقتی از آن استفاده می‌کنید دقیقاً منظور من را خواهید دید.

هنگامی که بدن خود را بعد از حمام یا شنا خشک می کنید، حوله فقط با یک حرکت آب و رطوبت را از بین می برد و پوست شما را نرم و از همه مهمتر فوق العاده خشک می کند.


حوله ترکی – عالی برای مو

3. خشک کردن سریع

این یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز استفاده از حوله های ترکی است. چون فوق العاده نازک هستند خیلی سریع خشک می شوند.

این کاملاً غیر منطقی به نظر می رسد زیرا حوله ها آنقدر جاذب هستند و آنقدر آب می گیرند که فکر می کنید تمام آن آب را در خود نگه می دارند و خشک شدن آن زمان زیادی طول می کشد. اما این مورد نیست که همانطور که قبلا ذکر شد آنها را برای مسافرت، ورزش و زندگی در فضای باز ایده آل می کند.

4. طرح های رنگارنگ

من فقط همه طرح های رنگارنگ حوله های ترکی را دوست دارم. اگر به دنبال تعویض حوله های حمام خود هستید، مهم نیست که دکوراسیون منزل شما چه رنگی باشد، قطعا حوله های رنگی مناسبی پیدا خواهید کرد.

حوله ها معمولاً به رنگ ثابت یا الگو هستند و الگوهای مورد علاقه من هستند. طرح ترکی واقعاً در نوارهای ظریف و طرح های الماس ظاهر می شود.

نکته مفید: هنگام خرید حوله برای خانواده 5 طرح مختلف بخرید تا همه بدانند کدام حوله مال اوست!

5. سازگار با محیط زیست

وقتی به دوستدار محیط زیست بودن حوله فکر می کنیم، باید در نظر بگیریم که از چه چیزی ساخته شده است، مراقبت از آن چه چیزی را شامل می شود و همچنین مدت زمان ماندگاری آن و احتمال استفاده مجدد از آن را در نظر بگیریم.

بسیاری از حوله های ترکی که می توانید خریداری کنید از پنبه پایدار ساخته شده اند و حاوی مواد شیمیایی سمی یا خطرناک نیستند. به بسته بندی یا توضیحات نگاه کنید تا مطمئن شوید که پنبه مورد استفاده برای ساخت حوله دارای گواهی OEKO Tex Standard 100 است.

از نظر مراقبت از حوله های ترکی، چون خیلی سریع خشک می شوند، در واقع نیاز به شستشوی کمتری دارید، استفاده از نرم کننده عاقلانه نیست و اجتناب از خشک کن نیز ضروری است. با در نظر گرفتن این موضوع، مراقبت از حوله های ترکی در مقایسه با حوله های معمولی بسیار دوستدار محیط زیست است.

اگر به درستی از حوله های خود مراقبت کنید، واقعاً می توانند یک عمر دوام بیاورند. من نظرات و نظراتی را در سراسر اینترنت از افرادی خوانده‌ام که میزان دوام آنها را تأیید می‌کنند.

حتی اگر به نقطه‌ای رسیدید که بخواهید حوله‌هایتان را جایگزین کنید، به دلیل تمام مزایایی که دارند، حوله‌های DIY یا صنایع دستی عالی را می‌سازند. این احتمال وجود دارد که آنها هرگز به محل دفن زباله نخواهند رسید.

53 تعویض سازگار با محیط زیست که می توانید از امروز شروع کنید

زندگی سبزتر را با راهنمای دانلود رایگان ما برای جایگزین های سازگار با محیط زیست برای ملزومات روزمره شروع کنید!

همچنین شما را به لیست پستی خود اضافه می کنیم که در آن پیشنهادات، نکات و توصیه های عالی را دریافت خواهید کرد که فقط برای مشتریان و مشترکین ما در دسترس است.

برای دسترسی فوری فرم زیر را تکمیل کنید

معایب حوله های ترکی

1. می تواند گران تر باشد

در حالی که انواع ارزان‌تری از حوله‌های ترکی وجود دارد، این موضوع قطعا درست است. به طور متوسط ​​حوله‌های ترکی همیشه گران‌تر از حوله‌های معمولی خواهند بود، اما باید همه مزایا را در نظر بگیرید و آنچه برایتان مهم است را بسنجید.

در رابطه مستقیم با عنصر هزینه این مضرات، دوام و طول عمر حوله ترکی را در نظر بگیرید، ممکن است مجبور شوید یک حوله معمولی را دو یا سه بار در زمانی که یک حوله ترکی دارید تعویض کنید.

به نظر من، قیمت اضافی با توجه به مزایایی که در بالا ذکر کردم ارزش آن را دارد، اما همچنین می دانم که خرید حوله برای یک خانواده واقعاً می تواند افزایش یابد!

2. حاشیه توسط همه دوست نیست

به طور کلی طراحی حوله ترکی همیشه شامل یک حاشیه در امتداد لبه های کوتاه است.

حوله های ترکی – حاشیه

من این را در مورد آنها دوست دارم و برای من، این یکی از چیزهایی است که آنها را به یک حوله ترکی تبدیل می کند، اما می دانم که همه طرفدار این طرح نخواهند بود.

این بیشتر به سلیقه شخصی مربوط می شود تا یک ضرر واقعی، اما اگر واقعاً حاشیه را دوست ندارید، حوله های ترکی ممکن است برای شما مناسب نباشند.

3. به اندازه حوله های معمولی کرکی نیست

درست است – حوله های ترکی به اندازه حوله های لوکس معمولی کرکی یا نرم نیستند. این به دلیل فرآیند تولیدی است که هر حوله طی می کند و یک روکش محکم بافته می شود.

اگر دوست دارید هنگام بیرون آمدن از حمام آرامش بخش، حوله ای نرم و زیبا به دور خود بپیچید، ممکن است بخواهید از این حوله ها صرفنظر کنید، اما اگر از من خوشتان می آید و هدف اصلی هر روز این است که داخل و خارج از حمام شوید. در سریع ترین زمان ممکن پس شاید کرکی بودن اولویت اصلی نباشد.

4- شما نباید از نرم کننده پارچه استفاده کنید

حوله های ترکی مانند برخی از برندهای لوکس نرم نیستند اما این یکی از عوارض جاذب بودن است.

به منظور مراقبت صحیح از حوله خود که شامل حفظ خواص جاذب آن می شود، استفاده از نرم کننده هنگام شستن حوله توصیه نمی شود.

در اینجا اشتباه نکنید، حوله های ترکی هنوز نرم هستند، آنها واقعا نرم نیستند و البته نرم کننده پارچه نیز عطر مورد علاقه شما را به حوله شما اضافه می کند که ممکن است احساس کنید نمی توانید بدون آن کار کنید.

اگر می‌خواهید درباره نحوه مراقبت از حوله‌های ترکی بیشتر بدانید، توصیه می‌کنم مقاله بعدی خود را با عنوان « نحوه شستن حوله ترکی، راهنمای کامل ما » بخوانید.

5- بعد از اولین استفاده می تواند کمی کوچک شود

صادقانه بگویم این بیشتر یک نکته است تا یک ضرر.

بسیار رایج است که حوله های ترکی پس از اولین شستشو کمی کوچک می شوند. حالا من در مورد چیز اساسی صحبت نمی کنم. راستش را بخواهید، بعد از شستن حوله هایم برای اولین بار نتوانستم تفاوت را ببینم، اما این نکته قابل توجه است و معمولاً در دستورالعمل های مراقبت از محصول به آن اشاره می شود.

سوالات متداول

آیا حوله های ترکی بهتر از پنبه هستند؟

حوله های ترکی خیلی بهتر از نخی هستند. آنها بسیار جاذب تر، بادوام تر و سبک وزن هستند و آنها را برای استفاده در هنگام حمام، اما مهمتر از همه برای مسافرت، زندگی در فضای باز و در حین ورزش ایده آل می کند. حوله های ترکی همچنین می توانند به عنوان وسایل لباس مانند شال ، بسته بندی و روسری استفاده شوند.

اگر مایلید بیشتر بدانید، شما را تشویق می کنم مقاله من ” حوله ترکی در مقابل حوله معمولی، کدام یک برای شما بهترین است ” را بخوانید.

آیا حوله های ساحلی ترکیه ارزشش را دارند؟

حوله‌های ساحلی ترکیه ارزش پرداخت این مبلغ کمی را دارند، زیرا به طرز باورنکردنی جذب می‌شوند، خیلی سریع خشک می‌شوند و مهمتر از همه ماسه به آن‌ها نمی‌چسبد. علاوه بر این مزایا، حوله های ترکی بسیار نازک هستند و آنها را برای بسته بندی در یک کیف مسافرتی کوچک ایده آل می کند.

نتیجه

بنابراین در آنجا آن را دارید ، 5 جوانب مثبت و 5 منفی حوله ترکیه . امیدوارم این اطلاعات به شما کمک کرده است به نوعی پیش بروید.

باید توجه داشته باشم که اگرچه من فقط 5 مزیت را ذکر کردم، حوله های ترکی مزایای بسیار بیشتری دارند، بنابراین اگر از خواندن این مقاله لذت بردید و می خواهید در مورد مزایا بیشتر بدانید، مقاله دیگر من را بررسی کنید – چه چیزی در مورد حوله های ترکی خاص است ؟

آیا هنوز در مورد خرید حوله ترکی مطمئن نیستید یا شاید قبلاً روی حوله خود سرمایه گذاری کرده اید؟

لطفا در زیر نظر بگذارید و به من اطلاع دهید.

مطالب مرتبط